Facebook je jednostavan način da podelite sve o svom proizvodu baš sa onim ljudima kojima želite da ga prodate. I preko desktop računara, i preko laptopa, i preko tableta i telefona. Prodaja preko Facebooka može sa svih uređaja da se obavlja.
Osim toga što Vam omogućava da dođete do svojih potrošača gde god i kad god, fejsbuk pomaže Vašoj prodaji tako što čini da Vaš online biznis bude:
- Primećen: Sve što ljudi treba da urade je da ukucaju Vaše ime ili da Vas nađu na Facebook-u i odatle će biti upućeni na Vaš sajt.
- Povezan: Možete da komunicirate sa ljudima koji mogu da lajkuju Vašu stranicu, čitaju Vaše postove i šeruju ih sa svojim prijateljima, i koji će onda naravno pre da kupe Vaš proizvod.
- Aktuelan: Vaša Facebook stranica će Vam omogućiti da dođete do velikog broja ljudi i to sa reklamama napravljenim tako da specijalno odgovaraju njihovim interesovanjima, potrebama i željama.
- Koristan: Facebook analitika Vam pruža uvid u uspeh Vaših marketinških kampanja tj. u uspeh tako što Vas snabdeva korisnim informacijama koje Vam omogućavaju da bolje razumete svoje potrošače.
Kada napravite svoju Facebook biznis stranicu, možete čak da stavite da Vam web adresa bude “facebook.com/imeVašegbrenda” i onda će ljudi moći lako da Vas nađu. Ovu adresu stavite i na svoj web sajt, biznis karticu i druge marketing kanale.
I sada konačno dolazimo do pitanja koje nas sve zanima – Kako da prodajete preko Facebooka?
Identifikujte ciljnu grupu koju želite za prodaju preko Facebooka
Razmislite sa kim želite da se “upoznate” i predstavite im se.
Ne samo da na ovaj naćin možete da dođete do puno ljudi, već možete da dođete do baš onih ljudi koji imaju najveći potencijal da kupe Vaš proizvod.
Kako biste se povezali sa Vašim potencijalnim potrošačima i kako biste im na kraju i prodali ono što želite, razmislite:
- Šta Vaši idealni potrošači imaju zajedničko?
- Koliko imaju godina i gde žive?
- Kako će im Vaš proizvod ili usluga pomoći?
Kako biste mogli da usmerite ljude sa svog Facebooka na prodajnu stranicu Vašeg sajta treba Vam šta? Pa publika. Kako biste skupili veliku publiku, podstaknite one koji Vas već podržavaju da lajkuju Vašu stranicu.
Osim toga iskoristite i ostale opcije u “Build Audience” odeljku:
- Invite your friends: Počnite od ljudi koje zaista poznajete. Pitajte ih da lajkuju i šeruju Vašu stranicu. Ta prvobitna publika će Vam pomoći da izgradite kredibilitet i da se za Vaš proizvod i brend čuje od samog početka.
- Share your Page: Šerujte je sami i podstaknite svoje Facebook fanove da učine isto.
- Obavestite i svoje poslovne partnere: Aploudujte listu ljudi kojima ćete poslati imejl da ste napravili i Facebook stranicu za Vaš biznis.
I zapamtite, nije sve u lajkovima. Da biste prodavali preko Facebooka, važno je da se povežete sa ljudima. Ako to uradite, oni će širiti Vašu priču. A onda će je i drugi “kupiti”!
Spremni ste da prodajete preko Facebooka? Onda – reklame!
Kada počnete da gradite zajednicu na Facebooku, želećete da se sagradite veliku zajednicu. Da biste našli ljude koji će biti zainteresovani da kupe Vaš proizvod, moraćete da šaljete prave Facebook reklame pravim ljudima.
Povećaćete prodaju preko Facebooka ako kreirate reklame za različite publike.
Znači – različita poruka za različite ljude. Ljudi će bolje reagovati na prodajne poruke koje su dizajnirane baš za njih.
Preciznim targetingom do rezultata
Nismo svi isti. Zato na različite ljude različito deluju različite poruke. Facebook Vam omogućava da birate tačno kome ćete da pošaljete određenu poruku. Uz pomoć Custom Audience i Conversion pixela možete da “pratite” svoje fanova, saznate šta vole, prilagodite svoje reči tome i onda im uputite optimalnu reklamu.
Samo idite u Advert Create tool i:
Napravite Custom i Lookalike Audience
Kad je u pitanju prodaja i marketing preko Facebooka, nije toliko teško targetirati. Za to postoje Facebook Custom Audience and Lookalike Audiencekoji Vam pomažu da precizno identifikujete, zaintrigirate i zadržite kupce.
Website Custom Audiences Vam omogućavaju da kreirate reklamu za ljude koje već imate na Facebooku. Ova publika funkcioniše tako što ubacite njihova imena (profile) na listu. To Vam omogućava precizan marketing ka svim trenutnim potrošačima ali i daje priliku da privučete nove. Možete takođe i da isključite iz Facebook reklame ljude kojima ne želite da prodajete svoj proizvod. Naravno morate da ubacite Website Custom Audience pixel na vaš sajt
Sve u svemu, Facebookov Custom Audience je sjajan način da:
- Sprovedete ljude kroz “prodajni levak”
- Usmerite posetioce na sajt kako biste im prodali proizvod
- Napravili konverzije kod ljudi koji ne otvaraju Vaše imejlove
- Remarketovali “izgubljene” potrošače
- Povećali zainteresovanost oko Vašeg proizvoda ili usluge
Što se tiče Lookalike Audience, to je publika koja ima slična interesovanjakao ova kojoj već prodajete ili reklamirate proizvod preko Facebooka. Logično, najveća šansa da prodajete svoj proizvod uz pomoć Fejsbuka je da ga reklamirate i ovoj grupi ljudi.
Ubacite Conversion Pixel kako biste pratili prodaju preko Facebooka
Sledeći piksel koji treba da iskoristite kako biste povećali offsite prodaju je Facebookov Conversion Pixel.
On u suštini služi da Vas obavesti koja od Vaših reklama je dovela do prodaje, ali može da Vas obaveštava i o:
- Check out-ovima
- Registracijama
- Lead-ovima
- Broju pregleda Key Page-a
- Broju dodavanja u korpu
- drugim tipovima web sajt konverzija
Stvarajte sjajan sadržaj
Neka Vas biznis oživi na Facebook-u!
Kada odlučite na koga ćete da targetirate sadržaj, morate i da ga kreirate. Kada budete kreirali svoj sadržaj, statuse, slike, klipove, blog postove, razmišljajte o tome šta bi Vašim potrošačima bilo zanimljivo i inspirativno.Kako biste maksimizirali prodaju preko Facebooka eksperimentišite sa različitim tipovima postova. Da li više vole kad linkujete post sa bloga ili im se više dopada reklama u vizuelnoj formi? Sve to možete da proverite prekoFacebook Insights-a.
Svakako, da bi Vaš sadržaj prodavao proizvod i priču Vašeg brenda preko Facebooka, trudite se da:
- Budete originalni: Kreirajte originalan i autentičan sadržaj, to svaka publika voli.
- Odgovarajte na vreme: Kada Vam ljudi komentarišu post, pokažite im da Vam je stalo do njihovog mišljenja tako što ćete (što pre) da im odgovorite.
- Budite redovni: Ako redovno postujete, redovno ćete svojim potrošačima padati na pamet. Ako se povežete sa njima, mnogo su veće šanse da će kupiti Vaš proizvod. Napravite raspored postovanja.
- Nastavite ako je uspešno: Ako Vam određeni tip posta dobro ide, postujte takav tip.
- Iskoristite uspešne postove: Kada primetite da je određen post uspešan (ljudi ga komentarišu, šeruju, lajkuju), promovišite ga kako bi došao do još većeg broja ljudi. Više fanova na Facebooku = više ljudi na sajtu = više ljudi koji kupuju Vaš proizvod ili uslugu.
Dakle, zapamtite, recept za uspešnu prodaju preko Facebooka je da kreirate sadržaj koji je ljudima zanimljiv i informativan, kao i da targetirate svoj reklamni, marketinški sadržaj pravim ljudima. Targetiranje smo pokrili pričom o publikama i pikselima, a sada ćemo videti šta možete da uradite na svojoj Fb. stranici sa svojim reklamnim sadržajem, uglavnom sa psihološkog ali i sa tehničkog aspekta, kako biste proda(va)li svoj proizvod:
Kreirajte osećaj zajednice
Ako već imate sajt odnosno online shop, posmatrajte Facebook kao izlog Vaše radnje. Kada ljudi uđu na Facebook, uradite ono čemu društvene mreže služe kada je u pitanju biznis – povežite se sa svojim potrošačima. Izgradite odnos. Uostalom, danas potrošači više vremena provode online nego u “stvarnom svetu”. A zna se ko je kralj društvenih mreža.. Facebook!
Postujte sadržaj koji ih zabavlja!
News Feed-ovi su krcati. korisnici više nemaju strpljenja. Filtriraju sav sadržaj. Zato nemojte na Facebook-u samo da postujete reklame za koje se vidi da je svrha da prodaju Vaš proizvod. Sa vremena na vreme postujte neko pitanje o pop kulturi, vic ili neku zanimljivu informaciju kako biste im se našli na mentalnom radaru.
I ne zaboravite “opasan” naslov!
Naslovi su možda najvažnija stvar kad je u pitanju prodaja. Oni su tu da privuku pažnju! A to je prvi korak u prodajnom procesu. Zato pišite naslove koji prosto grabe pažnju.
Koristite kvalitetne slike i snimke
Ali ne zaboravite da je Facebook bogati multimedijalni ekosistem i da ništa neće privući potrošača brže nego kvalitetna i zanimljiva slika.
Ipak, par saveta koji Vam možda nisu pali na pamet:
- Facebook je u plavo beloj boji tako da nemojte iste boje da koristite za Vaše reklame jer će se one stopiti sa ostatkom News Feed-a i promaći će očima potrošača. Koristite jarke ili vesele boje koje će biti u kontrastu sa samom slikom.
- Obavezno ubacite link od Vašeg sajta ili proizvoda ispod slike (u caption) kako Vaši fanovi ne bi morali da tragaju za njima.
- Ne zaboravite da isto učinite i kad aploudujete nov cover photo, koji je inače jako bitan za reklamiranje Vašeg proizvoda i uspešnu prodaju istog preko Facebooka.
Promovišite Vašu Facebook stranicu i u Vašoj prodavnici
Promocija sajta, Facebooka i radnje (ako je imate) treba da bude unakrsna.Obaveštavajte ih na jednoj “lokaciji” kad na drugoj ima neka ekskluzivna ponuda. Kao i da će na Facebooku biti redovno obaveštavani o tome.
Nudite im ekskluzivne ponude kako bi ubuće kupovali više
Ljudi vole da se osećaju posebno.
Glavni razlog zašto ljudi klikću lajk na Facebook stranici nekog brenda je zato što se nadaju da će imati nešto od toga.
Udovoljite im!
Na svojoj Facebook prodajnoj stranici im nudite promocije, popuste irasprodaje koje mogu da uživaju samo oni koji su fanovi Vašeg proizvoda ili brenda. I samo gledajte kako se oni stalno vraćaju (i kupuju) kod Vas!
Privucite nove potrošače tako što ćete ih podstaći na kupovinu
Važno je da održavate i razvijate odnos sa postojećim potrošačima, ali je isto toliko važno da privučete i nove fanove. To možete da uradite tako što ćete da im ponudite jedinstven promotivni kod, kupon ili na primer besplatnu dostavu ako lajkuju Vašu Facebook stranicu ili kupe nešto sa sajta. Iznenadićete se koliko će da se pročuje šta nudite, koliko će ljudi da Vas lajkuje i koliko će to da poveća prodaju.
Za unapređenje prodaje preko Facebooka tražite povratne informacije
Prodaja proizvoda ili usluga preko Facebooka se uveliko zasniva na dobrom odnosu, kao što sam već spomenuo. Vaši fanovi mogu da Vam pomognu da povećate i ulepšate Vaše prisustvo na društvenim mržama. Ali moratedirektno da im se obratite. Pitajte ih kako bi oni poboljšali Vašu uslugu ili da li imaju neke ideje vezane za Vašu Facebook stranicu. I iskoristite njihove predloge ako je to izvodljivo. To će samo doprineti izgradnji boljeg odnosa. I na kraju unapređenju prodaje.
Koristite Facebook za poboljšanje prodajne usluge
Osim što možete da koristite svoj zid za postovanje novosti o Vašem brendu ili proizvodu, možete i da nadogradite svoj postojeći customer service preko Facebooka. Podstaknite svoje fanove da podele sa Vama svoje iskustvo kupovine kod Vas. Ako je bilo pozitivno iskustvo, zahvalite im se. Ako je bio nekakav problem prilikom kupovine, ponudite im rešenje istog. To možete da uradite i javno, na svom zidu. Tako ćete biti potpuno transparentan brend, pokazaćete svojim potrošačima da Vam nije važno samo da prodate svoj proizvod već da Vam i oni znače. Nekome ko prvi put posećuje Vašu stranicu će biti mnogo lakše da kupuje kod Vas ako vidi kako rešavate žalbu potrošača kako treba.
Ne zaboravite linkove ka Vašem sajtu!
Iako ovo možda nije najglamurozniji način da se reklamirate i prodajete proizvod preko Facebooka, on stvarno “pali”.
Stavite link ka Vašem proizvodu.
Imate nekoliko opcija.
Prvo, možete da u okviru statusa postujete link ka sajtu odnosno proizvodu. Olakšajte svojim potrošačima da dođu do proizvoda koji želite da im prodate. Linkujte ih direktno do njega ili na check out stranicu sa proizvodom već u korpi. Koristite deep linkove kako biste ih linkovali direktno na proizvod, a ne samo na sajt.
Koristite embedded post opciju na drugim sajtovima.
Drugo, možete da koristite opciju da embedujete Vaš public Facebook post van Facebooka. Možete da postujete status, sliku ili drugi sadržaj sa linkom ka Vašem online shopu ili proizvodu, da ga embedujete na blog ili drugi sajt. Kada kliknu na taj link, potrošači se vode pravo do Vašeg proizvoda.
Umetanjem linkova ka proizvodu u ostali sadržaj, povećavate saobraćaj ka stranici kao i prodaju , i sve to preko Facebooka.
Redirektujte potrošače na željenu stranicu
Jedna od najvažnijih stavki usmeravanja online prodaje preko Facebooka koja se često zanemaruje je takozvani landing page.
Vaše precizno targetirane reklame rezultiraju u velikom broju klikova od ljudi koji žele da postanu Vaši kupci i klijenti. Klikovi ih odvedu na Vaš home page i par minuta kasnije oni odu bez kupovine. Šta se desilo?
Problem kod redirektovanja ljudi sa Facebooka na Vaš sajt je što ako ih pošaljete na stranicu na kojoj ODMAH nema toga zbog čega su došli, oni neće ispuniti glavni cilj Vaše marketinške kampanje. U prevodu otići će sa sajta i neće kupiti ništa. Na primer, ako se bavite uslugama dizajniranja društvenih mreža i sajtova, i targetirate reklamu za ljude zainteresovane za dizajniranje stranica društvenih mreža na Vaš home page (na kome ima sadržaja i o dizajnu sajtova, templejta, društvenih mreža), to može da bude kontraproduktivno. Može da im odvuče pažnju od onog zbog čega su došli i da na kraju ni ne kupe ništa. Morate da ih linkujete tačno na onaj landing page koji odgovara njihovim željama tj. linku na koji su kliknuli.
Landing page treba da potrošačima pokaže da su došli na pravo mesto.
Vaš sadržaj treba da se poklapa sa stranicom na koju će da “land-uju” odnosno dođu kad kliknu na link.
Testirajte, analizirajte šta najviše prodaje preko Facebooka i sa tim nastavite
Vidite šta je najuspešnije u Vašoj Facebook marketing kampanji kako biste to uključili i maksimizirali efekat svake reklame i svakog posta.
Važno je testirati različite elemente i različite varijante Facebook reklama i postova da biste videli koje Vam donose više klijenata. Nemojte da se zaustavite na dve verzije reklama u optimizaciji Vaše Facebook marketinške kampanje. To što je druga bolja od prve ne znači da treća neće biti još bolja.
Plus, ovaj sajt Vam nudi više načina da proverite šta je najuspešnije tj. šta se najviše prodaje preko Facebooka:
- Insights opcija će Vam omogućava da pratite sve aktivnosti na Vašoj Facebook stranici.
- Insights Vam takođe daje uvid u to kome najviše odgovara Vaša marketinška poruka. Možete da vidite pol, uzrast i lokaciju ljudi koji vrše interakciju sa Vašom stranicom, i to da iskoristite kako biste ih aktivirali preko targetiranih reklama i promotivnih postova.
- Kada budete kreirali reklamni sadržaj, isprobavajte različite slike i naslove kako biste videli koji su najefektniji. Facebook će automatski da optimizuje Vašu kampanju tako da više budžeta odlazi na reklamu koja bolje prolazi.
- Pitajte ljude kako su čuli za Vas. Na kraju telefonskog poziva, ankete ili kupovine. I uzmite u obzir ovo kao dopunu podacima koje Vam Facebook pruža.
Sad je prodaja preko Facebooka na Vama!
Pa, to Vam je to. To su neki od ključnih elemenata prodaje proizvoda i usluga preko Facebooka. Ovi saveti zajedno čine strategiju koja će fokusirati Vašu ciljnu grupu na Vas, a ne na sve ostale stvari koje im odvlače pažnju na Fejsbuku. Na Vama je samo da ih primenite! I da gledate kako se prodaja Vašeg proizvoda preko Facebooka povećava!
Nema komentara:
Objavi komentar