U Bosni i Hercegovini vlada strah od digitalnog, ne zato što se poduzetnici boje digitalnih alata, već zato što postoji u njima strah od nepoznatog, a ionako svoj svakodnevni život posvećuju radu u svojim firmama i održavanju postojećeg poslovnog odnosa sa kupcima, te na traženju novih kupaca.
Bosanci su poprilično strašljivi od nepoznatog, a naročito naši mali i srednji privrednici koji se boje novih tehnologija jer misle da moraju dodatno plaćati usluge /sve nešto plaćaju mjesečno: telefon, struja, voda, pretplate na LRC, časopise, softver računovodstveni, knjigovođa, pa još i da plaćam radnika da mi sjedi cijeli dan na kompjuteru.../ što nije posve istina.
Većina privrednika u BiH ne koristi i ne vjeruje u digitalni marketing, jer sami ne stignu da koriste digitalne usluge, ma da je u zadnje vrijeme trend BITI DIGITALAN.
Kada spomenete Facebook većina ljudi odmah pomisli na besposličarenje i komuniciranje, gledanje tuđih slika, hvalisanje sa lokacijom i društvom, hranom i autima, i sl. Dosta privrednika zahtijevaju pomno objašnjenje da je danas Facebook potreba, Facebook je tržište, jer 80% ljudi koji imaju mobitel koriste i Facebook u Bosni i Hercegovini.
Facebook je mjesto okupljanja, mjesto gdje možete da budete povezani sa Vašim prijateljima, a posebno sa Vašim kupcima, i da Vas kontakt od njih dijeli samo 1 tren, 1sec, koja je potrebna za klik.
Danas trgovci, proizvođači, veletrgovine, i ostale, unutar svog komercijalnog djelovanja koriste mobitel da komuniciraju sa kupcima i dobavljačima, koriste Viber i Messenger za besplatnu komunikaciju, šalju i primaju narudžbe putem Vibera i Messengera, šalju slike ocjenjujući kvalitetu usluge i proizvoda, šalju dokumenta za početak poslovne saradnje, elektronski potpisuju odluke i ponude, elektronski vrše plaćanja i primaju novac, radite li Vi na takav način u Vašoj firmi? Komunicirate li barem putem Vibera?
Siguran sam da komunicirate. Pa zašto bježite od Facebook marketinga?
Facebook je mjesto gdje Vaša firma može da poveže i objedini sve nosioce aktivnosti koje imaju dodir sa Vašom firmom, tj. sve one kupce, dobavljače, prijatelje, komšije, članove uže i šire društvene zajednice, na kojem možete aktivno da komunicirate sa svima njima bez dodatnih troškova.
Ne treba Vam telefon da ih kontaktirate.
Ne treba Vam auto da ih obilazite da biste napravili i dogovorili kupoprodaju.
Ne treba Vam restoran da biste ih odveli na ručak.
Vama treba volja da napišete, upitate, dobijete povratnu informaciju od kupca/dobavljača, te odgovorite na istu, i to sve u kratkom vremenu, od 1 min do 30 min, zavisno koliko treba da iskomunicirate sa Vašim kupcem.
Facebook je mjesto gdje Vaša firma može da komunicira sa svim poznanicima u biznisu, da svojim kupcima jednim klikom ponudi proizvod, i svi da to vide, da kreira Vašim kupcima želju za Vašim proizvodom.
Facebook je tržište.
Primjer:
Firma koja prodaje Građevinski materijal na veliko, nazovimo je BAUGRAD doo.
Baugrad doo prodaje brendirani građevinski materijal poznatim firmama u BiH već 15 godina, i dobro poznaje sve prisutne igrače na tržižtu. Većinu tržišnog udjela već je u rukama BAUGRAD doo, i nemaju nekih problema u poslovanju. Misle da im je FB trošak, i da im to ne treba trenutno, da je to gubljenje vremena i novaca. Zapošljavaju par komercijalista koji pokrivaju sve kupce efikasno, i tako to funkcioniše godinama. Nema nekog straha od konkurencije, jer oni predstavljaju prave brendove, stabilne, tražene, sa stabilnim cijenama.
BAUGRAD doo navodi sljedece razloge zasto im ne treba Facebook:
- prodaju dovoljno,
- zadovoljni finansijskim rezultatom,
- kupci znaju njihove proizvode,
- kupci krajnji sami taže njihove proizvode,
- FB je samo trošak, još pogotovo da plate nekoj agenciji da radi za njih.
BAUGRAD doo nije svjestan ne poznavanja trendova i trišta. Facebook ne treba da im bude alat samo za oglašavanja i unapređenje prodaje, već firmama sa stabilnim učešćem na tržištu sa vlastitim proizvodima Facebook treba da bude alat za unapređenje Customer Experience-a, odnosno unapređenje poslovnog odnosa kupca i njih kao firme.
BAUGRAD doo treba da koristi Facebook na način:
- promoviše svoje proizvode, čime će da objedini svoje krajnje kupce, i njih da putem FB obavještava o unapređenju proizvoda iz svog asortimana, na taj način će da održava interes i kredibilitet svojih proizvoda kod krajnjih kupaca,
- promoviše svoju firmu kod krajnjih kupaca, ali i da povećava kredibilitet kod svojih kupaca maloprodaja gradjevinskog materijala,
- gradi zajednicu svojih vjernih krajnjih kupaca, i da iste nagrađuje za vjernost, ovim će da gradi i održava poslovni odnos sa krajnjim kupcima, neovisno od svojih kupaca maloprodaja, i samim time direktno će uticati na održavanje i razvoj poslovanja,
- promoviše svoje ime, gradi svoj brend, i utvrđuje svoju poziciju,
- samostalno upravlja sa svojim tržišnim i marketinškim aktivnostima,
- KOMUNICIRA AKTIVNIJE sa svojim postojećim kupcima: brže, efikasnije, prisnije,
- PRIMA I RADI NARUDŽBE ukoliko je potrebno,
- JEDNIM POSTOM sve kupce obavještava,
- ISKUSTVO KRAJNJEG I KUPCA SE POVEĆAVA.
Zamislite da nema FB, dok neki jeftiniji brend od BAUGRAD doo asortimana, ima FB i radi konstantno promocije, pravi nagradne igre, promoviše i slika svoje proizvode, nudi nove vrijednosti i pravi akcije putem Facebooka, zar mislite da krajnji kupci neće poželiti taj proizvod? Naravno da hoće, i postepeno će se udio takve firme povećati u tržištu, čime je jedini mogući gubitnik upravo BAUGRAD doo koji ne koristi Facebook marketing alate.
DigitalniSavjet
Za sva pitanja pišite na digitalni.savjet@gmail.com
-
Nema komentara:
Objavi komentar