Kroz ovaj kratki vodič pomoći ćemo vam pri prvom otvaranju i uređivanju vašeg Facebook profila
Društvene mreže su preuzele većinu našeg vremena i apsolutno vladaju virtualnim svijetom. Slobodno možemo reći, najjača grupacija trenutno na tržištu je Facebook, koja je pod svoje okrilje nedavno prisvojila Instagram i WhatsApp. Iako WhatsApp nije direktno društvena mreža, pomoću nje komuniciramo, izmjenjujemo informacije i fotografije – no još uvijek privatno.
Facebook je, ne tako davne 2004. godine, pokrenuo Hardwareski student Mark Zuckerberg iz svoje sobe u studentskom domu. Vrlo brzim širenjem na ostala sveučilišta diljem SAD-a i Europe, Facebook se pretvorio u najjaču društvenu mrežu, kakvu danas poznajemo i koristimo te danas broji nešto više od milijardu i 500 milijuna korisnika.
Ako ste se nakon ovog kratkog uvoda odlučili i vi upisati u broj aktivnih korisnika Facebooka, donosimo vam upute kako kreirati i urediti vaš Facebook profil.
Stranica koju ćete posjetiti je dakako www.facebook.com gdje će vas čekaju spremna polja koja treba ispuniti za kreiranje profila. Ime, prezime, broj telefona, lozinka i datum rođenja. Unosom vašeg broja telefona, Facebook će vam poslati kod za aktivaciju kako bi bio siguran da ste se baš vi pokušali prijaviti, a ne netko drugi s vašim brojem. Izaberite lozinku koja će imati minimalno 6 znakova i pokušajte napraviti kombinaciju slova i brojeva, kako bi ju bilo teže odgonetnuti.
Upisivanjem koda, koji ste dobili na svoj mobilni telefon, vaša avantura može početi. Facebook će vas na početku navoditi i pokazivati što bi prvo trebali napraviti te je najjednostavnije da slijedite njegove korake, no ako ne želite sve raditi tim redoslijedom, svaki od koraka možete preskočiti.
Na početku će vas tražiti da uploadate svoju profilnu fotografiju, što ne morate učiniti. Ako to ne napravite, na mjestu gdje bi trebala biti vaša fotografija pokazat će se plavi avatar vašeg spola. Sada kada ste se prijavili, postavili profilnu fotografiju, vrijeme je da se povežete s vama dragim ljudima – obitelji, prijateljima, školskim kolegama i svima onima čije živote na ovaj način želite pratiti. U gornjem lijevom kutu se nalazi polje za pretragu u koju možete napisati ime svoje prijateljice, prijatelja ili brata i potražiti ga putem imena i prezimena.
Facebook će vam izlistati sve osobe s tim imenom i prezimenom i osobe čija imena su sličnog naziva. Npr. ako vi upišete Marija Horvat, Facebook vam uz imena Marija Horvat može ponuditi i Marijan Horvat.
Na lijevoj strani se nalaze vaši osobni podaci koje možete, ali i ne morate ispuniti – od vašeg radnog mjesta, datuma rođenja pa sve do političkih uvjerenja. Kada vam je profil ispunjen do mjere koju želite, vrijeme je za prvi post, tj. vašu prvu objavu. Pisanjem objave obraćate se svima onima koji su vam prijatelji na Facebooku, no možete neke ljude ograničiti da ne vide sve ono što se nalazi na vašem profilu – o tome ćemo u budućim postovima pisati.
Bitno je da pripazite na sljedeće stvari:
- pri prijavi napišite pravo ime i prezime jer postoji mogućnost da vam Facebook neće prihvatiti izmišljeno
- budite pristojni u komunikaciji i po mogućnosti gramatički točni
- kada objavite post ili priložite fotografiju, nemojte ju sami „lajkati“ – u očima ostalih korisnika ispadate smiješni
Mali rječnik Facebook pojmova:
- lajkanje ili lajkati – označiti fotografiju, post ili stranicu da vam se sviđa
- followanje – pratiti profil ili stranicu neke osobe, grupe ili tvrtke
- post – objava koju možete napisati na svom zidu ili objava koju je netko napisao na vaš ili svoj zid
- zid – mjesto na kojem se nalazi cijeli sadržaj vaše ili tuđe stranice
- news feed ili feed – mjesto na kojem vidite sve objave vaših prijatelja, ali i oglase (ono što vam se prvo prikaže pri ulasku u Facebook)
- shareanje (šeranje) – dijeljenje nečije objave na svom ili tuđem zidu
- status – objava koju ste vi postavili na svoj zid
Sada vam samo ostaje da sjednete pred svoje računalo, mobitel ili tablet i proširite svoju mrežu poznanstava putem ove društvene mreže. Iako samo u privatne svrhe, mnogi ljudi ga koriste i u poslovne – putem Facebooka možete oglašavati svoju tvrtku, obrt ili samostalnu djelatnost. Ako vas interesira ovaj način korištenja Facebooka, javite nam se na digitalni.savjet@gmail.com i uz šalicu fine kafe ćemo popričati o svemu što vas zanima.
Izvor: web, autor.
Nema komentara:
Objavi komentar