ponedjeljak, 12. veljače 2018.

Savjeti za sadržaj na Biznis Stranici > KORAK 3




1) Vlastiti URL
Čim dođete do mogućnosti da imate svoj vlastiti URL (facebook.com/imebrenda) – iskoristite i uzmite ga! Ta mogućnost se otvara kad dođete do svojih prvih 25 fanova.

2) Važne informacije
Na samoj facebook stranici uvijek trebaju biti navedene važne informacije koje bi vaši potencijalni kupci/klijenti mogli naći zanimljivima. Drugim riječima, pravilno popuniti sve informacije o Vašem brendu (ispuniti sva moguća mjesta sa informacijama).

3) Dizajn
Koliko je god moguće pokušati pratiti općeniti dizajn vašeg brenda kod pravljenja facebook stranice (napomena: kod stavljanja timeline slike postoje pravila o neoglašavanju! Više o tome u jednom od sljedećih postova)

4) Napraviti plan objavljivanja
Velika je pomoć ukoliko se napravi plan objavljivanja sadržaja unaprijed. Tako ćemo u točno određene dane postaviti pitanje našim followerima dok ćemo u određene dane staviti neki video ili slično.

5) Broj objavljivanja na dan
Ne preporučuje se objavljivanje više od 2 puta na dan jer bi u suprotnom se moglo dogoditi da se fanovi osjećaju "prenatrpani” našim objavama.

6) Broj objavljivanja na tjedan
Ne preporučuje se objavljivanje manje od 3 puta na tjedan jer bi u suprotnom naša stranica mogla odavati dojam neaktivne stranice.

7) Držati se plana objavljivanja
Plan objavljivanja je tu kako bismo ga se držali – tj. moramo biti konstantni u frekvenciji naših objava. Nije isto ukoliko objavljujemo nešto svaki dan u tjednu da bi sljedeći tjedan objavili samo jednu stvar.

8) Svi postovi trebaju biti kratki
Općenito je pravilo do 250 znakova – naravno, ovoga se ne treba uvijek držati već samo smatrati smjernicom… prema nekim informacijama do kojih se može doći, kratki postovi imaju veću interakciju nego veći (nakon 250 znakova se trend mijenja i interakcija raste…) 

9) Objava važnih vijesti
Sve vijesti koje bi vaši potencijalni kupci ili klijenti mogli naći zanimljivima ili jako važnima su potrebne odmah se objaviti na stranici. Objava važnih vijesti ne ulazi u plan objavljivanja.

10) Objava videa ili slika
Ovakva vrsta postova ima veći stupanj interakcije od običnih, tekstualnih postova i zato je preporučeno barem jednom tjedno objaviti neku sliku ili video.

11) Vlastiti video
Uvijek je preporučljivo koristiti vlastiti video materijal. Ujedno, bolje ga je direktno uploadirati na facebook nego samo staviti link na youtube (ukoliko smo ga već tamo uploadirali).

12) Objava citata
Iako citati spadaju pod običnu, tekstualnu vrstu postova – oni ipak imaju veći stupanj interakcije od običnih textualnih postova. (Danas na internetu postoji dosta web stranica koje imaju veliku bazu citata)

13) Zahtijevajte interakciju
Ne bi trebao biti problem kod svakog objavljivanja razmisliti i postaviti određeno pitanje kako bi dobili što veću interakciju sa našim fanovima. Pitanja se mogu kretati od jednostavnih (… da li imate svoju bolju polovicu?) do onih kod kojih se može tražiti veća angažiranost samih fanova (Zašto vam se sviđa vaša bolja polovica?)

14) Prazne crte u postovima
Radi se o vrlo jednostavnom načinu interakcije sa fanovima – dovoljno je napisati rečenicu u kojoj ćemo dio ostaviti prazan (tj. sa crtama) kako bi naši fanovi u samim odgovorima mogli odgovoriti ili nadopuniti rečenicu (________ je glumac/ica koju uvijek volim gledati u romantičnim filmovima).

15) Zatražite mišljenje
Ukoliko želite unijeti neku novost u vašu ponudu ili se jednostavno ne možete odlučiti, dovoljno je pitati na vašem facebook timeline-u vaše fanove. Odgovori vas mogu vrlo ugodno iznenaditi…

16) Facebook questions app
Ukoliko želite saznati odgovore na pitanja koja su Vama vrlo važna – predlažem upotrebu gore navedenog app-a jer nudi da na samom početku postavimo pitanje i postavimo nekoliko odgovora koje će onda fanovi moći odabrati ali i sami dodati svoje odgovore.

17) "Opuštene” informacije
Pošto je facebook po prirodi više "opušteniji” i "osobniji” preporučljivo je objavljivati informacije koje bismo mogli okarakterizirati kao "opuštene” ili "osobnije” informacije (npr. danas smo zaposlili novu kuharicu koja će donijeti totalno nove i ukusnije menije…)

18) Ekskluzivne informacije
Pošto je Facebook jedan od kanala interakcije ali i marketinga – preporučuje se objava ekskluzivnih informacija i vijesti prije nego ih stavimo na našu web stranicu (… za dva tjedna ćemo u našem web shopu ponuditi novi XY brend hlača)

19) Nepovezane teme
Ponekad je dobro da se objavi i nešto što nije u skladu sa "temom” vaše stranice – na primjer možemo objavljivati važne vijesti iz show businessa ili važnim događajima. (Fanovi jednostavno ne žele stalno biti prenatrpani sa jednim te istim postovima što se tiče teme)

20) Kvaliteta postova
Potrebno je obratiti pažnju na "kvalitetu” sadržaja koji se objavljuje jer je bolje nekoliko dana ne postaviti ništa nego postaviti sadržaj loše kvalitete.

21) Geo-ciljanje followera
Ukoliko su vašu stranicu like-ali osobe iz različitih zemalja preporučljivo je ponekad se obratiti samo vašim fanovima iz tih pojedinih zemalja.

22) Pomažite
Pokušajte se voditi time da u svojim postovima "pomažete” – da li svojim fanovima ili pak sudjelovanjem u raspravama na drugim facebook stranicama. (koristi od ovoga će se vidjeti nakon nekog vremenaa kad vas followeri ali i druge straniceprepoznajuu kaonekogg tko je uvijek spreman pomoći).

23) Nagradite fanove
Povremeno "nagradite” svoje followere na taj način da im dajete određenu pogodnost (npr. određeni popusti ali samo oni popusti koji se mogu ostvariti za one osobe koje su like-ali Vaš FB page) i na taj način im se zahvalite za njihovo mišljenje.

24) Postovi fanova
Ukoliko želite još veću interakciju sa svojim fanovima omogućite im da postavljaju vlastite postove na vaš timeline. Oprez: neki će pokušati to iskoristiti za postavljanje ili reklamiranje neprimjerenog sadržaja!

25) Tagiranje drugih osoba
Ponekad je dobro tagirati druge osobe koji su likeali vašu facebook stranicu kako bi njihovi prijatelji vidjeli tu sliku – na taj način se dodatno "reklamira” vaša facebook stranica  (Napomena: ne koristiti ovo previše!)

26) Linkovi u postovima
Kad god je moguće postavite linkove u postovima prema vašoj web stranici. Ovo će pomoći samom brendingu Vaše web stranice.

27) Ime branda
kad god je moguće probajte upotrijebiti ime Vašeg brenda u samim postovima pa čak i u samim raspravama, tj. odgovorima. Ovo je vrlo važno za sami brending.

28) Doza profesionalnosti
Ne treba se zaboraviti da uvijek kod svakog objavljivanja bilo kojeg posta je potrebno imati na umu da se predstavlja određeni brend i da je potrebno zadržati barem minimalnu dozu profesionalnosti

29) Pravovremeni odgovor
Pravilo je da se pokuša odgovoriti unutar jednog sata od postavljenog pitanja ili određenog zahtjeva na samom FB page-u.

30) Odgovor – isprika
Ukoliko se nezna odgovor na postavljeno pitanje iz prethodne točke (ili, niste u mogućnosti pravovremeno doći do osobe koja bi znala odgovor) dovoljno je napisati da trenutno nemožemo saznati odgovor na to pitanje ali da ćemo pokušati što prije saznati i javiti se sa odgovorom onog trenutka kada saznamo.

31) Privatne poruke
Fanovi će ponekad imati određena pitanja za koja neće htjeti da se znaju javno (da budu objavljena na vašem facebook timeline-u) pa će vam slati privatne poruke.
Važno je da se i na takve poruke odgovori što prije. Treba se obratiti pažnja ukoliko se određena pitanja ponavljaju ili ukoliko imaju istu temu – to je znak da ta tema nije dovoljno objašnjenja na samoj web stranici ili na FB page-u.

32) Ne upuštanje u svađe
Ponekad će se pojaviti određene osobe koji će postavljati određena pitanja i upuštati se u raspravu imajući na umu samo jedan cilj – žele se svađati. Kada se identificira takva osoba postupak je slijedeći: odgovori se na pitanje ili zahtjev koji je postavio, nakon toga će vjerojatno opet "gurati po svome” sa ciljem svađanja, ponovi mu se odgovor sa naglaskom da smo mu već odgovorili na njegovo pitanje (zahtjev) i da ga ponavljamo

33) Negativni komentari
Negativni komentari vezani uz naš brend ili uslugu – važno je da se takve poruke ne brišu već je potrebno na njih odgovoriti iskreno i otvoreno. (da, pogriješili smo u tome i tome, hvala što ste ukazali na taj propust, trudit ćemo se da se to ne ponovi, kako Vam možemo nadoknaditi to negativno iskustvo….)

34) Praćenje drugih FB page-eva
Like-ajte druge slične stranice koje su povezane uz Vašu niche (da li ćete pratiti tj. likeati i stranice koje nude istu ponudu tj. vaše konkurente to ostaje na vama)

35) Sudjelovanje u raspravama na drugim stranicama
U slučaju stranica iz prethodne točke potrebno je da sudjelujete u raspravama (odgovarajte na njihove postove – slike, tekst, video) kako bi "pokazali” njihovim folowerima da postojite i na taj način privukli njih na svoju stranicu.

36) Praćenje analitičkih podataka
Potrebno je u određenim vremenskim terminima pogledati i proanalizirati sve analitičke podatke koje nam pruža sami Facebook – te informacije nam mogu pomoći u stvaranju određenih "posebno skrojenih” ponuda za naše fanove

37) Vrijeme objave
Podatke koje možemo dobiti iz prethodne točke nam mogu pokazati kada su naši fanovi tj. followeri najaktivniji – koje vrijeme dana ja najbolje za objavu. (donje slike su preuzete sa kissmetrics.com stranice)

38) Povezanost sa web stranicom
Na samoj web stranici trebaju biti buttoni za like-anje tj. povezivanje sa facebookom + ukoliko imate svoju newsletter listu dobro je ponekad spomenuti da postoji i Vaša facebook stranica

39) Razdvojenost Twittera i Facebooka
Twitter i facebook jesu društvene mreže ali su ipak potpuno različiti prema "tonu” interakcije ali i prema mogućnostima same interakcije. Zbog toga smatram da je potrebno odvojiti Twitter od Facebooka.

40) Check-in
Napraviti check-in (ukoliko imate fizičku lokaciju na kojoj nudite svoju uslugu) kako bi se posjetitelji mogli fizički checkirati preko facebooka i na taj način pokazati svojim prijateljima da su bili kod Vas (brending)

41) Praćenje notifikacija
Kod postavljanja facebook stranice preporučljivo je da se uključi opcija dobivanja mailova za bilo koju vrstu interakcije koja se događa na našoj Facebook stranici kako ne bismo morali stalno biti "pred ekranom” i pratiti što se događa (unese se email koji se redovno prati).

42) Zabava

Vrlo jednostavan savjet za kraj – neka vaša facebook stranica bude prije svega zabavna 

Nema komentara:

Objavi komentar

Povećaj prodaju uz Google Ad oglase

Google Ads oglašavanje jedno je od najpoznatijih, najraširenijih i najkvalitetnijih oblika oglašavanja na Internetu. U razdoblju od 2000. go...